Ett språk förstör inte ett annat – snarare tvärtom!
Ett språk förstör inte ett annat – snarare tvärtom! Professorn
Avslutning och utvärdering av läsåret!
Avslutning och utvärdering av läsåret! Många kommer att minnas läsåret
Del 2: Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig?
Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig? Fortsättning Del 2
Del 1: Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig?
Del 1: Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig?
Ett språk förstör inte ett annat – snarare tvärtom!
Ett språk förstör inte ett annat – snarare tvärtom! Professorn i nordiska språk, Olle Josephson vid Stockholms universitet lyfter fördelarna med ämnet modersmål i skolan enligt resultaten av flertals undersökningar
Avslutning och utvärdering av läsåret!
Avslutning och utvärdering av läsåret! Många kommer att minnas läsåret 2020 – 2021 som ett år då epidemins mörka skugga orsakade stora utmaningar och påfrestningar. Organisatoriska förändringar såsom växlande former
Del 2: Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig?
Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig? Fortsättning Del 2 I tidigare inlägg diskuterar vi om att betygsättning i förhållande till kunskapskraven är komplicerad. T.ex. lärarens önskan att upprätthålla goda
Del 1: Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig?
Del 1: Hur gör vi betygsättningen i modersmål mer likvärdig? Enligt Skolverkets styrdokument ska bedömning och betygsättning i varje ämne vara likvärdig, allsidig och spegla elevernas kunskaper utifrån kunskapskraven i